söndag 5 april 2015

Pimpeltävling

I år var vi med på Fristads årliga pimpeltävling som går av stapeln varje Påskdag. På två år har ingen fått fisk, men i år var det några fiskar uppdragna. Dock inte av mig. Jag fick dock den fulaste fisken efter tävlingens slut. Värst är det ju att jag skäms så mycket att jag inte vill visa att jag fått kroken i fingret. Dolde det bra och gick till och med fram och hämtade det pris jag fick på lotten. Väl hemma så var det "operation krokuttagning" för att bli av med "skammen".
1. Tryck genom kroken med det vassa först. Huden är seg så hjälp kan behövas. Hullingen är ju lite bredare så det gäller att trycka på. Det kan göra ont, men de är bara att lida igenom. 2. Klipp av ovanför hullingen med avbitartång. 3. Dra ut kroken samma väg som den kom in. 4. Tvätta och plåstra om. 5. Vid rostig krok kan det vara bra att besöka VC, men jag hade inte rostig krok...


Inga kommentarer: