lördag 8 februari 2014

Besök

Ikväll fick vi besök av Eva, Jonas med hundarna Wilda och Moa. De åkte skidor över sjön till oss och hundarna sprang. Wilda är rätt liten, så på hemvägen fick hon åka ryggsäck. Hon fann sig så bra i att bli nerstoppad i säcken fastän hon inte åkt så förut. Hon var nog trött :)

Jag hade gjort upp spår med mina hundar innan, då det snöat så mycket... oj vad vi fick svettas. Jag kunde aldrig stå och vila något på släden, utan fick gå, springa eller sparka hela tiden. Tidigare på dagen skottade jag av garagetaket på huset i Arvidsjaur och lite på huset också... Så jag förtjänade verkligen min dusch innan vi fick besök :)

Jo, jag har skrivit kontrakt på huset i Arvidsjaur. Det ska säljas nu, så vi tömmer det. Lite jobbigt att skiljas från ett hus man trivts i, men jag trivs ju på det nya stället också. Trots att jag var rätt mörkrädd ett par dagar förra veckan... men det gick över. Det enda jag behöver vara rädd för är min egen fantasi. Eller...

Inga kommentarer: